mandag 9. april 2012

HJELP - det koker over !!!

Før påske fikk jeg endelig være med mamma på kurs. Det var mange kurs som gikk samtidig, så det KRYDDE av hunder i alle former, farger og størrelser. I tillegg var det mange nye spennende mennesker og lukter. Dette ble visst for mye av det gode for lille meg - det rett og slett KOKTE OVER L! Første del av kurset fikk vi IKKE med oss L, og vi lurte begge på hva vi i det hele tatt hadde begitt oss ut på. Lurer på hvordan det går neste gang…. Gruer oss nok litt…. Men den som intet våger – intet vinner… Jeg er jo så flink så jeg må bare finne ut hvordan jeg skal få frem det beste i meg når det gjelder.... Og dessuten må vi jo ut å bevise at jeg ikke er en galning likevel…. Vel, dette blir en dag som går over i historiebøkene, og vi er begge enige om at DEN sida i boka river vi ut og brenner på bålet. Kjempeflaut !! L

I tida før påske har jeg i grunnen blitt mye mer hissig. Vet ikke helt hva årsaken er. Hormoner ???
Jeg kan finne på å knurre til brødrene mine når jeg kommer hjem fra tur om morgenen. Akkurat som om det skulle vært deres feil at turen var over. Eller når noen er i nærheten av matskåla. Akkurat som om jeg er redd for at andre skal få tak i noe som er MITT (Jeg er jo så flink og disiplinert med matskåla ellers – tar aldri før jeg hører et «JA»). Eller at noen får kos og oppmerksomhet når det (etter min mening) egentlig er MEG som burde være midtpunktet…..
Helga før påske var vi på fjellet og snekret på hytta. Da var jeg ute HELE dagen og lekte og koste meg. Mamma måtte le for jeg var både titt og ofte å se rundt beina hennes for å trene fot hver gang en spiker ble banket inn.…. J Når kvelden kom fant jeg plassen min ved siden av senga lenge før mamma og pappa hadde tenkt tanken på å legge seg. Når de kom, knurret jeg på begge. Akkurat som om jeg ikke ville forstyrres fordi jeg var stuptrøtt…. Hvorfor i all verden er jeg så gretten? 

Påskeferien derimot, har vært helt fantastisk. Har kun knurret én gang J så nå er optimismen på plass i heimen igjen J Gutta har vært kjempeflinke til å finne på gøyale ting med meg, og vi har fått trent i ro og fred på det jeg egentlig skulle gjort på kurskvelden. Mamma ser at jeg er sååå flink til hånd-target, så dette har hun begynt å bruke også når jeg går fot. Da er jeg sååå ivrig og tripper tett inntil og i riktig posisjon (tror jeg). Og aller flinkest er jeg dersom jeg får lov til å gå med en leke i munnen samtidig J Ellers har vi begynt å trene på sitt under marsj. Noen ganger klarer jeg det – andre ganger tar det litt lenger tid…. MEN, øvelse gjør mester så vi kjører på!

En dag kom Molly (puddel) på besøk. Jeg var ute i hundegården når hun kom, men jeg merket med en gang at noe skjedde og ga dermed klar beskjed om at jeg også ville INN. Molly er en fin og rolig dame som tar livet med ro. Jeg derimot, som er både leken og ivrig, syntes det var kjempestas med besøk både av hund og eier, og bare MÅTTE vise hvor glad jeg ble. Jeg fulgte Molly som en klegg, og gjorde meg så interessant som mulig. Egentlig syntes jeg Molly var noe sur innimellom, for hun sa klart ifra at sånn barnslig oppførsel ville hun ikke vite av J 

Fetter Birk (labrador) har jeg også truffet i påska – mange ganger. Vi har vært på tur, vi har lekt både i min hage og i hans hage, og vi har vært inne sammen. Birk er en bedagelig herremann som aksepterer alt og som bare ELSKER mat. Han hadde virkelig problemer med å følge kjappe meg når jeg satte fart. Ergo - Birk løp (stod) i indre bane – jeg løp i ytre….J Vi har også trente litt lydighet sammen. Greit å øve seg med litt forstyrrelser J Birk er forresten en kløpper til å finne ut når damene har løpetid, så nå har vi konstatert at ingenting er i gjære - ennå….
Har lært meg et nytt triks i påska også. Eierne mine sier «vent» og så legger de ei leike over snuta mi. Øynene mine går nesten i kryss i ren spenning, og jeg er bare kjempesøt J Leika tar jeg ikke før de sier «ja» J Jeg er også blitt kjempeflink til å stå på to bein – enten helt stille eller at jeg hopper litt. Det er gøy med triks !! JJJJ
I det hele tatt elsker jeg fortsatt å leke. Kjennetegnet mitt er at du finner meg trippende rundt eierne mine med en leke i munnen – klar til hva det enn måtte være J

God påske ønskes til alle kjente !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar