mandag 30. april 2012

Den lille sorte...

Huff - IKKE le ! Dette er ikke mye gøy skal jeg si deg !
Tja, da var nok en milepæl nådd. «Løpegreia» har nådd meg så nå kan jeg endelig kalles voksen i en alder av nesten 11 måneder. Jeg fikk være med i butikken for å kjøpe "klær". «Den lille sorte» så skikkelig kuuul ut i butikken, og jeg var riktig så fornøyd der og da J Riktig moteriktig ?? Fikk til og med godteri....JJ
Men så kom den derre løpe-greia da, og "den lille sorte" var ikke så kul lenger når jeg måtte ha den på hele tida...L Skjønner godt Donald Duck som går truseløs hele tiden.... Jeg ble helt satt ut jeg !! Idag har jeg altså vært heeelt stille – og utrolig KOSETE. Har lyst til å sitte på fanget hele tida. Sovnet der også – mange ganger - noe jeg ikke har hatt tid til siden jeg var bitteliten valp. Men det var såååååå godt med litt trøst akkurat på en sånn dag ! Heldigvis kom Molly (puddel) på besøk. Vi har vært på tur sammen og lekt masse sånn at jeg skulle få tankene over på noe annet. Kjempekoselig J Kanskje jeg må gjøre gjengjeld når hun må ikle seg sånne forferdelige greier ?

Egentlig så kom den løpegreia veldig ubeleilig. Var jo ikke ferdig med kurset ! Og jeg får ikke lov til å bli med lenger så lenge jeg har løpetid L - De sier jeg «forstyrrer» gutta…. Åhhh – teite gutter !! JEG kan jo ikke noe for at DE mister hodet av sånn en deilig lekkerbisk ?? Ja ja, bare vent – skal nok ta innersvingen på dem en dag ! Men men – blir hvertfall ikke mer kurs for meg nå…. L

Mamma rakk ikke ta mange bildene av meg på kurs, met ETT bilde klarte hun. Det var under en "dekk" øvelse. Bare se her (er meg som ligger "i fronten"):
Takk for koselig kurs - alle sammen !!
Husker du forresten at jeg var så gørrflink på trening at mamma nesten sprakk av stolthet ?? Tja, jeg måtte jo få meg en liten nedtur igjen. Kurskvelden etterpå fikk vi nemlig litt av en utfordring. På plenen rett ved siden av arrangerte de FOTBALLKAMP med masse folk, speaker på full guffe og musikk til den store gullmedalje ! Ja, da ble jo en stakkars liten kropp noe forvirret igjen da L Var jo ikke sånn det pleide å være på kurs ? Vi forsøkte å trekke oss litt bort, men vi kom jo ikke unna lyden. Ja ja – tross alt så er det sikkert viktig å trene under alle type forstyrrelser, men…..det får da være måte på ?

På privaten har jeg strevd litt med «stå» kommandoen. Jeg forstår kommandoen fra «dekk» og «sitt» til «stå». Men det er verre når vi går «fot» og så skal stå under marsj og mamma bare fortsetter å gå. Har derfor terpet en god del her. Og vips, så klarte jeg å stå !! JIPPI !!! JJ Leika føyk veggimellom så gøy var det J Klarte det mange ganger så vi ble riktig så stolte. Problemet var bare at når jeg så skulle trene sitt under marsj, ja da krøllet det seg fullstendig. Hvorfor skulle jeg ikke stå lengre da ?? Huff –disse menneskene er ikke lette å forstå seg på altså !.
Vann er GØY altså !!
Har hatt mange lekerunder med Odin i det siste. Vi løper gørrfort, og snubler og dytter. Kjempegøy altså J Når vi blir slitne tar vi oss en «liggepause» med innlagt leik.

Vi legger også inn noen løperunder på stranda, men Odin er nå litt smart da. Han løper fremdeles på grunna mens jeg løper «på dypet». Derfor blir jeg mest sliten….- og blaut J
Vi deler på vannskåla når vi er tørste. Går så greit atte....J

Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer. Må kryyyype oppi fanget til mamma og koooose meg litt på en dag som idag.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar