lørdag 28. januar 2012

Snø

Hver morgen i den siste tida har pappa blitt med meg på tur i skogen. Er bra å få i ham litt frisk luft før han går og setter seg på inne på et kontor J Når vi var på tur på fredag fikk jeg snusen av noe… - «elgspor», sa pappa «- 2 stykker også !». Det var visst en elgemamma og en elgevalp (?) som var på tur – måtte sikkert lufte seg før de skulle på jobb de også…. Vi så de ikke, men spora var helt ferske og de lukta inmari godt ! Fant sporet med èn gang – flinke meg. Og hadde det ikke vært for at pappa holdt meg tilbake, så hadde jeg nok løpt av gårde for å gå dem i møte. Kan jo ikke være uhøflig heller ?
Selv om pappa har blitt med på morgentur, så har han også tatt meg med på skitur om kvelden. Liker tendensen J Så nå er jeg kjempefornærma dersom han skulle finne på å gå ut av døra uten meg… Tenk om JEG går glipp av noe ???

Nå er det endelig kommet litt snø som gjorde noe utav seg. Så da har vi lekt i hagen både i går og i dag. Synd at snøen er så kald når den er såååå gøy, egentlig ?! Jeg har hoppet og løpt i snøen - som en virvelvind J Og så gikk det jo an å lage snøballer ? Jeg hadde med leika mi ut også, og trente litt på å følge etter mamma, «på plass», «Fot», «vent» og innkalling sånn innimellom. Mellomste storebroren min gikk på ski samme sted, men det ødela IKKE for meg. Jeg var like konsentrert J
Vi var også oppe ved veien og hentet posten – uten problem, selv om det var trafikk J Yeahhhhh !! 
Yeahhh - I farta !

Se hva JEG fant i snøen ?



Oj ! Snøball ! Come on baby - I'm ready !!


Er det muilg å bli finere ???















Inne har jeg repetert konsentrasjonsleker; håndtarget, «sitt», «dekk», «pang» (= legge seg død), «sitt opp», trille ball, «gi labb», «high five», «rygge», «bukke» og alt annet gøy jeg kan. Dette for at jeg ikke skal glemme….. Har også funnet frem igjen krakken, og det tok ikke mange blikkene før jeg husket hva jeg skulle med DEN ! Etterpå fungerte «på plass» og «fot» akkurat som før jeg reiste på kurs forrige gang – altså VELDIG bra. Var nok litt mer tilstede i dag enn jeg var på kurskvelden J Skjønner nå hvordan mamma og pappa har det når de kommer hjem fra jobb.....
Krysser labbene og håper på at jeg kommer til å huske alle øvelsene også i fremtida. Altzheimer'n får vente....

2 kommentarer:

  1. Ja, da prøver jeg igjen å legge spor etter meg. De siste bloggene har jeg ikke fått til å legge igjen noen kommentar :/ Aner ikke hvorfor, men det viser seg at det gjelder hos alle på "bloggspot".

    Uansett, kjemoekos å lese om all morro som dere har, kurs og ikke minst fremgang langs bilveien :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy med livstegn :-) Har vært så lite respons på innleggene at jeg lurte på om jeg hadde mistet leserskaren på veien ... ??
      Er jo motiverende å se at det vi skriver blir lest :-) og jeg synes selv det er gøy å følge med på andre :-)Så vi ønsker oss MANGE potetrykk fra blogg-leserne :-) :-) !!!!!

      Har også selv hatt problemer med å legge inn kommentarer tidligere. Søkte da på feilkoden, og det viste seg å være et problem i Internet Explorer. Når jeg installerte Google Chrome som nettleser så løste problemet seg. Kan det være dette du har problemer med også tro ?

      Slett