torsdag 26. januar 2012

Sliten....

I den siste tida har det vært et fryktelig bråk hjemme. Det som er så rart er at det bråker når alle er reist til jobb og skole ?? Første dagen ble jeg noe engstelig og kjente uroen inni meg. Ruslet rastløs rundt og prøvde til og med å spise på dørstokken (!) i all hemmelighet.
Heldigvis sovnet jeg omsider og våkent først når mamma kom hjem. Det som var så rart var at hun hadde så spørrende blikk ?? DA kom jeg på dørstokken (!) og fikk med ett skrekkelig dårlig samvittighet. Trodde egentlig ikke de ville oppdage det, men jeg skjønner jo nå at eierne mine hadde fått med seg ALT…. «Vi har satt opp web-kamera for å kunne se at du har det bra» sa mamma. Oups – det betyr jo at de ser ALT jeg gjør UANSETT HVOR DE ER ?! Så nå er det slutt på dørstokk-biting – nå er det kun soving i «kassa» som gjelder… Dessuten har jeg vendt meg til bråket – bryr meg ikke lengre. Har funnet ut at det graves og bores hos nabo’n. Både i går og i dag sprengte de, så da har jeg fått lov til å være med pappa på jobb. Og det er jo gøy ! Liker ikke helt trappa der, så vi tar heisen J Det er en stemme inni heisen som sier ifra hvilken etasje vi er i - hvor har dette menneske gjemt seg hen tro ??
På jobb treffer jeg mange folk. Passer på å ligge rolig innimellom sånn at IT-folket kan si at «Citrix er nede» (= vits for IT kyndige). Så ler de seg skakke. Bra at jeg kan spre litt humør rundt meg eller ? Ser det på dem – de smiler hver gang jeg kommer…..J

Onsdag var det kurs igjen. Tror egentlig jeg var litt mentalt utladet etter å ha tilbragt en hel dag på jobb. Var ikke den samme spruten i meg som sist, liksom.
Vi ankom kurset tidlig denne gangen også, mens valpene holdt på med innkalling. Det datt noen «buff» ut av meg før jeg kom ut av bilen, så derfor ble vi sittende å småpratet litt inni bilen først. Sikkert for å roe meg ned ?
Åhhhh - gjesp - tid for litt avslapning.....
Vi fikk leke denne gangen også. HERLIG ! Og så trente vi innkalling igjen. Denne gangen med godbiter i ei skål og hunder rundt oss. Jeg enset ikke godbitene en gang. Løp rett over skåla i min iver etter å komme til mamma og leke J Og de andre hundene var heller ikke interessante i den settinga J Ergo: Jeg klarte det med GLANS ! Flere ganger !!
Når de andre skulle trene innkalling trakk vi oss litt unna for å søke etter godbiter på bakken og avlede oppmerksomheten. Kun ett lite «buff» slapp ut av munnen min under hele øvelsen – selv om jeg så at de andre løp for harde livet. Kjempe forbedring !! Mamma var sååååå stolt J

Vi jobbet også med håndtarget. Det var vel noe av det første jeg lærte, så det kan jeg jo egentlig temmelig godt. Men så har jo pappa lært meg «high five» og da synes jeg DET var mer interessant å vise J Så, når jeg bare har fått hvilt hodet så skal vi nok hjem å repetere…
Må kunne spille på hele registeret vet du J

Vi øvde på å gå fot også. Egentlig hadde jeg trent mye på det siden sist kurskveld, og mamma synes jeg hadde kommet meg veldig. Hadde lært meg til ikke å gå så langt fremme. Men så er det jo det med hjemmetrening kontra trening med mange rundt seg da – og ikke minst i kombinasjon med trøtte hoder….. Jeg prøvde så godt jeg kan, men nå lå jeg altfor langt fremme igjen og gjerne litt med rompa ut til siden (sa hvertfall mamma)…. Ja dersom jeg i det hele tatt klarte å følge med da.... Åååå - var sååå sliten.... NEI, får hjem og sove. Når jeg er mer opplagt skal jeg fokusere på krakken igjen sånn at jeg kan finne tilbake til rett posisjon. Deretter får vi «tørrtrene» på fot til neste gang. Vi gir oss IKKE J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar