torsdag 2. februar 2012

I'm back in business !!!

Åhhhh – Til tross for at denne onsdagen ikke hadde det beste utgangspunktet, så ble den bare helt FANTASTISK !!! Du skjønner det at tirsdag kveld fikk mamma beskjed om at de skulle skyte hos naboen på onsdag. Og med pappa i Oslo var gode råd dyre. Skulle jeg ligge hjemme og bli livredd av alle drønna ??? «NEI,» sa mamma «- kommer ikke på tale!». Så hva gjør man da, når det ikke er greit å ha hunder med på jobb ??? Jo vet du hva; Mamma pakket bilen med saueskinn og tepper og så stakk vi til Hove for å trene på morgenkvisten. JIPPI – for en super start på dagen !!! Vi leikte og koste oss lenge og vel før vi kjørte til jobb. Der parkerte mamma rett ved inngangsdøra – der egentlig kun besøkende får stå…. Og så ordnet hun en «prinsesse-seng» bak i bilen og pakket teppene godt rundt meg J Der koste jeg meg hele dagen. Mamma kom rett som det var på besøk og da tok vi likegodt nye treningsrunder. Det var mange som ville hilse på meg – og jeg var ikke sen om å gjengjelde akkurat det. Fikk også flere kommentarer om at jeg var flink - de hadde sett oss trene J På toppen av det hele var det en som lagde leike til meg som premie. Han knyttet en av tau og den fikk en fin hank. DEN leika var gøy den J

Dagen ble avsluttet med kurs på kvelden. Siden jeg hadde blitt så sliten av å være på jobb forrige onsdag, var mamma usikker på om det kom til å være det samme denne gangen. Vi var de første som troppet opp. Ut av bilen – klar som et egg. Jeg kjente meg nemlig igjen J Flere ankom – og så kom Siv (trener’n). Og det var da falt jeg HELT av pinnen. Mamma puttet meg tilbake i bilen ?!?!? DET hadde jo ikke jeg noe særlig lyst til – det var jo nå det skulle begynne å bli gøy ??? Var det slutt før det i det hele tatt hadde startet ??? Og på toppen av alt startet mamma bilen og begynte å kjøre ??? Trodde dama var GAL. HJEEEELP ! VIL IKKE – VIL IKKE – VIL IKKE !!! Heldigvis viste det seg at hun bare flyttet bilen noen hundre meter. Vi skulle trene på den andre siden av bygningen. Puha !! 

Gjorde meg klar på nytt, og i dag var jeg langtfra sliten – var som en propell. I’m back in business !!! Var så på hugget at jeg reagerte surt på noen av de andre hundene (busta reiste seg og jeg kjeftet som best jeg kunne). Må jo sette meg i respekt (?). Liker ikke at andre hunder nærmer seg for kjapt – må liksom venne meg litt til dem først. Og så er det viktig at det er MEG som får leike med mamma og MEG som får godbitene !! Mamma visket til meg at det ikke var noe å hisse seg opp for – det skulle visst være oss to i tykt og tynt uansett J Var godt å høre, så da roet jeg meg og var klar atter en gang J

Vi startet som vanlig med leik for å varme opp og få fokus.
Innkallings øvelsen
Etterpå jobbet vi med innkalling. Bare at denne gangen skulle flere løpe mot hverandre (se tegning). Mamma var spent på hvordan det ville gå når jeg hadde vært så brummete tidligere. Men ærlig talt da, mamma. Jeg vet jo hva jeg holder på med !! Stol på meg så skal jeg stole på deg... Dette skal vi klare SAMMEN ! Jeg og 2 andre hunder ble kommandert på plass. Så fikk jeg beskjed om å «bli». Nedtelling startet, og plutselig begynte menneskene å løpe. Og jeg satt til mamma ropte «kom». Da spurtet jeg etter og fikk leike J Kjempeflinke var vi - gang på gang J Til slutt prøve vi med hele 5 hunder og eiere samtidig – ganske nærme hverandre. Tror du vi feilet eller ??? Nei da, det gikk helt SUPERT !!!  JJJ

Vi var også innom burleik. Jeg går jo frivillig inn i buret og legger meg, og jeg er vant til å vente med å gå ut igjen til eierne mine sier «ja». Så dette har jeg kontroll på. Eneste jeg stusset på var hvorfor i all verden vi skulle være inni buret nå som vi var på kurs ??? Det var jo haugevis av andre ting å gjøre her ????

Mamma satte seg ned og koste med meg også, og så kom Siv og sjekket tennene mine… Synes hun de var fine tro ?? Er jo bare godt å bli kost litt med, og alt fra klo-klipping til drypping i øynene, samt undersøkelse av munn og ører går helt greit. Er jo ikke noe farlig det vel ?

Avsluttet med passeringsøvelser. Fokuset var på plass, så jeg fulgte mamma som best jeg kunne.


Til sist vil jeg bare vise noen bilder fra forrige helg. Da var vi på skitur og traff gamle onkel Nicky - en imponerende fyr ! Selv med over 13 år på baken, så var han fremdeles med på en liten leik J Herlig fyr !

Har vært på skitur i mørket også - sammen med pappa og mellomste storebroren min. Vi var midt uti mørkeste skogen - med hodelykt. Kom over elgspor igjen. Spennende !!!
Er litt usikker på hva som EGENTLIG skjedde her .... men jeg tror det var gøy...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar