søndag 31. juli 2011

Hjemkomsten

Lørdag 30.juli kom Trygve, mamma og pappa og skulle hente meg. Jeg kjente dem igjen fra forrige gang, så det var egentlig ikke så skummelt. Men det varte bare til de puttet meg helt alene bak i bilen og startet motoren…… DA skjønte jeg alvoret ! Måtte pipe litt for sikkerhets skyld, men det tok ikke lang tid før jeg ble overbevist om at dette nok kom til å bli greit likevel. Matmor Elisabeth hadde trent meg på bilkjøring og i tillegg var jo Trygve såååå snill og trøstet meg når jeg var lei meg.
Kjøreturen tok 5 timer, og jeg sov mesteparten av veien. Jeg måtte vise hvor flink jeg kunne være.
Vel hjemme stod storebrødrene Magnus og Christian og ventet på meg. De var sååå spente – og det var jo jeg også. Vet ikke om jeg har kjent så mange hender som ville kose på en gang jeg !! JEtter den lange turen fikk jeg løpe og kose meg på gresset og bli kjent på mitt nye sted. 
Deretter fikk jeg omvisning i hundehuset og hundegården.  Tenk et helt eget hus – med rutete vinduer og teppe ?! Tja – her kan jeg nok trives…. 




Ball og andre leker hadde de også. En stoor ball - og jeg klarte å bære den HELT selv J 

En ting jeg stusset over var noen høye skrikende  lyder. Ble litt redd da, men pappa sa at det bare var måker, og at det var helt naturlig her på det blide sørlandet. Det er visst bare var noe jeg må venne meg til. OK, tenkte jeg da – og så var det ikke så skummelt lengre J 

Så da la jeg meg trygt til å sove. 
Senere på dagen kom jeg ned på brygga. Måtte sjekke om båten var riktig fortøyd (?) og om vannet var trygt.
Det kom etter hvert noen svaner på besøk. De var litt spennende, men også litt skummelt. Greit å komme i trygghet hos pappa da. Men bare vent – dette er MIN brygge nå, så svanene får finne seg et annet sted J Her er det JEG som er prinsessa J 


Vi fikk også besøk av kjente og kjære denne dagen. Koselig å hilse på så mange :-) Til og med en puddel var her - men denbrummet jeg litt på i tilfelle den var farlig. Men det var den jo absolutt ikke - at jeg ikke lærer !!
Senere på kvelden inntok jeg vaktposisjonen på brygga. Jeg må jo passe på eierne mine.
Greit egentlig – å ligge her og se utover vannet en stille sommerkveld. Ble så stille at jeg sovnet.




Natta gikk greit. Trygve, Christian og Magnus var så flinke til å passe på meg om natta. De fulgte meg ut når jeg trengte det – og det så ut som om de syntes det var stas J
I dag (søndag) er jeg på brygga igjen. Været er strålende og alle bader. Skjønner ikke helt at det gidder det? Jeg koser meg heller i skyggen eller på gresset imens…







Tror det klikket litt for mamma for i går skjedde det noe rart hver gang jeg satt meg og hver gang jeg kikket mamma inn i øynene - Det kom en klikkelyd og en godbit HVER gang. Ikke skjønner jeg noe….men godt var det! Klikker det for meg også tro ?? Kanskje vi må på kurs for å rette det opp ??? Synes mamma bablet om noe sånt....Hilser så mye til matmor Elisabeth – jeg har det kjempebra J Dette må du se en gang! Heldigvis vet du både adresse og telefon nummer J Vi sees nok igjen J Kooooz fra Citrix.

1 kommentar:

  1. Se på henne da ;) Hun har det flott altså,flinkeste Citrixen i hele universet ;) tusen takk for at dere deler,det betyr enormt mye,stoooor klem fra barndomshjemmet ;)

    SvarSlett